
„Szkoła jest SMART” rok szkolny 2025/2026
Zapisz się na kolejną edycję „Szkoła jest SMART!”
Cel programu:
Celem głównym tego programu jest wyposażenie nauczycieli w narzędzia i metody, które pozwolą na efektywne włączenie gier logicznych do procesu dydaktycznego. Dzięki temu uczniowie będą mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w sposób angażujący i zgodny z ich naturalnymi predyspozycjami do nauki przez zabawę. Program jest dedykowany nauczycielom przedszkola, nauczycielom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, dyrektorom szkół oraz wszystkim osobom zainteresowanym wprowadzeniem innowacyjnych metod dydaktycznych do swoich programów nauczania.
Wprowadzenie:
W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii i coraz większych wymagań stawianych przed systemem edukacji, poszukiwane są nowe, efektywne metody nauczania. Program „Szkoła jest SMART” to odpowiedź na te wyzwania, oferujący kompleksowe podejście do rozwijania logicznego myślenia, zrozumienia przestrzennego, umiejętności współpracy i wielu innych kompetencji kluczowych dla XXI wieku.
Jak uczestniczyć w programie:
Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Nauczyciel lub przedstawiciel placówki edukacyjnej, jeśli chce włączyć swoją szkołę do programu „Szkoła jest SMART!”, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Wysłanie zgłoszenia przez formularz:
- Wypełnij dostępny formularz, podając niezbędne informacje, takie jak nazwa szkoły, kontakty.
- Po wysłaniu formularza, nasz koordynator skontaktują się z Tobą wysyłając maila i niezbędne materiały oraz termin wypożyczenia gier.
- Wypożyczenie gier na okres około 2 tygodni:
- Jeżeli chcesz przekonać się, jak gry logiczne mogą wzbogacić proces dydaktyczny w Twojej szkole, oferujemy opcję wypożyczenia zestawu gier z serii SmartGames, Gigamic, Smart Sticks i Helvetiq na okres około 2 tygodni.
- Gry zostaną do Ciebie wysłane, a Ty będziesz mógł wykorzystywać je podczas lekcji.
- Chcąc wziąć udział w projekcie w danych do wysyłki podaj adres szkoły. Uprzedź wcześniej portiernię lub sekretariat o planowanej wizycie kuriera DPD.
- Wszystkie informacje dotyczące odbioru i dostarczenia gier będą na bieżąco przekazywane przez koordynatora programu.
Ważne informacje:
Szkoły biorące udział w poprzednich edycjach programu mają możliwość skorzystania z 10% miejsc dostępnych podczas naboru. O przyjęciu do programu lub wyczerpaniu limitu miejsc szkoła zostanie poinformowana przez koordynatora programu.
Zestawy dostępne w programie

Zestaw Smarcik (po 2 egzemplarze każdej z gier) – przedszkola
Trzy Małe Świnki, 3 Traki, Potwory – Zabawa w chowanego, Czerwony Kapturek, Dress Code – modnie i wygodnie, Park Safari Jr, Kamelot Jr, Zwierzaki na Wsi, Biedroneczki, Mali Odkrywcy

Zestaw Ekspert (po 1 egzemplarzu każdej z gier)- szkoły podstawowe
Akademia Jazdy konnej, Tajemnicza Wyspa, IQ Focus, Kolorowy kod, IQ Digits, IQ Love, IQ Puzzler Pro, Kotełki, Blokada, Diamentowy kod, Antywirus, Gwiezdna Ucieczka, Hop do norki, IQ Gears, Smart Dog, Genius Square, Wyścigłówki, Apple Puzzler, Śladami Dinozaurów, Dookoła Świata, Taco Loco, Odyn, Bandida, Bandido, Hygge, Kariba, Tucano, Nie do pary!

Zestaw Geniusz (po 2 lub 1 egzemplarz każdej z gier) – szkoły średnie
Qawale mini, Quarto mini, Quixo mini, Pylos mini, Quoridor Pac-Man, IQ Fit, Caged Marbles, Genius Gems, Chemia pod lupą, Na tropie nauki – edukacja STEM, Taco Loco, Odyn, Bandida, Bandido, Hygge, Kariba, Tucano, Nie do pary!